Informatizácia trhu a online transakcie zefektívňujú realitný biznis
Že elektronický spôsob objednávania materiálov, tovarov alebo služieb prináša nielen preukázateľné finančné i časové úspory, ale zároveň vyššiu úroveň transparentnosti vzťahov, je evidentné. Elektronické aukcie ako nová forma obchodných transakcií v priemysle či stavebníctve citeľne zasahujú i do sféry verejného obstarávania, kde sa ich používanie pri nadlimitných zákazkách stalo od 1. 3. 2011 zo zákona povinné. A treba už len dodať, že rovnaký trend s podobným mechanizmom fungovania sa začína udomácňovať aj v oblasti realít. Táto koincidencia nie je určite náhodná.
Priamy kontakt medzi prenajímateľom a nájomcom
Ako sme písali už v článku Predajný portál Kancelarie.sk neustrnul na počiatočnom bode a po zhruba štyroch mesiacoch prichádza s ďalšou novinkou – spustením novej funkcie, vďaka ktorej sa vyhľadávanie kancelárskych priestorov stane ešte jednoduchšie, ako už dosiaľ bolo. Prehľad všetkých vyhovujúcich priestorov z celkovej ponuky na trhu už do niekoľkých hodín sprostredkuje nový pomocník – tzv. Vyhľadávací agent, plne automatizovaná funkcia, na základe ktorej sa nájomcovi bezplatne pripraví komplexný prehľad trhu s kanceláriami.
„Vyhľadávací agent poskytuje výhody na strane nájomcov aj prenajímateľov. Záujemcom o kancelárske priestory zabezpečuje pri vyhľadávaní komfort a objektivitu, prenajímatelia zasa dostanú po zadaní požiadavky okamžitú informáciu o novom dopyte a potenciálneho nájomcu môžu kontaktovať priamo,“ približuje prednosti novej funkcie portálu opäť jeho výkonný šéf Róbert Čambal.
Ako elektronický Vyhľadávací agent funguje? Postup je jednoduchý: po vyplnení požadovaných kritérií a zaslaní požiadavky oslovia pracovníci portálu všetkých prenajímateľov vyhovujúcich zadaniu v dopyte. Záujemca dostane prihlasovacie údaje do systému Kancelarie.sk, kde nájde komplexnú ponuku vyhovujúcich kancelárskych priestorov s kontaktnými údajmi na prenajímateľov respektíve ich zástupcov.
Pridaná hodnota kancelárskeho portálu – zhrnutie
- verejne dostupná a nepretržite aktualizovaná centrálna databáza voľných kancelárií,
- sprehľadnenie a zvýšenie transparentnosti trhu s kancelárskymi priestormi,
- zjednodušenie a zefektívnenie nájomných transakcií pre obidve strany,
- komunikácia online, bez sprostredkovateľa → urýchlenie vyhľadávania, úspora času aj finančných prostriedkov,
- pre vlastníka/prenajímateľa: možnosť zviditeľniť svoju realitu v relatívne krátkom čase a vysokému počtu záujemcov,
- pre užívateľa/nájomcu: možnosť porovnať si nehnuteľnosti v užšom výbere, podľa rovnakých parametrov a vyhľadať si cieľovú kanceláriu rýchlo a bezplatne,
- zníženie finančných nákladov a maximálna kontrola nad celým procesom prenajímania,
- odborná asistencia – právny servis, správa nehnuteľnosti, kancelársky nábytok, energetický certifikát, bezpečnostné audity, upratovacie či sťahovacie služby,
- neobmedzený prístup k informáciám – rady, články, návody a novinky zo sveta administratívnych priestorov (výber kancelárie, relokácia klienta, energetická certifikácia budovy),
- čím viac inzerentov sa na portáli zaregistruje, tým zaujímavejší a bohatší prehľad kancelárskych priestorov vznikne.
Treba opätovne podčiarknuť, že podobná príležitosť, ako je elektronické vyhľadávanie kancelárií, v rámci Slovenska doteraz jednoznačne chýbala.
Zdroj – Kharisma
Obrázky:
1 – Digital Park III Bratislava (Penta)
2 – Ukážka vyhľadávania prostredníctvom Agenta portálu Kancelarie.sk
Related Posts
- Kancelárie vstupujú do novej éry
- Kam sa stratil nový stavebný zákon?
- Slovenský „industriál“ posiluje své pozice
- Rekordný rast cien bytov
- Bratislava Research Forum: nárast nájomnej aktivity
- CBRE: Koronakríza zmenila spôsob našej práce
- Ako zmení hybridná práca trh s komerčnými nehnuteľnosťami?
- Flexibilná práca je stále obľúbenejšia, ale …
- Obavy z koronakrízy a inflácie tu stále sú
- Objem investícií do nehnuteľností raste